Wednesday, December 16, 2009

Siin veel mõni pilt Käsmu viikingilaevast. Aare ja Aarne said talvekülmaga võideldes viikingilaevale külge ka viimased kereplangud. Ja mõned kaared sai ka sisse painutatud.
See kaarte jaoks võetud tislerikuiv tamm oli nii ära kuivatatud, et pehmekskeetmiseks jäi meie aurutuskastist väheks. Tuli panna 3m pikkused, 2 cm paksused ja 5 cm laiused tammeliistud metalltorusse, torul üks ots kinni, vett täis ja lõkke peale keema. Nii sai lõpuks kaarematrjali piisavalt pehmeks ka. Aga jahe ilm muidugi ei soosi omaltpoolt kuumalt painutamise tõid sest materjal jahtub ruttu ja ainult loetud sekundid on see paika saada enne kui see juba tahenema hakkab.

Istusime, jõime kohvi ja sõime natuke kooki veel sellel külmal ja tuulisel 4. detsembri õhtul ning pidasime kevadiste tööde plaane. Aare on veel sealkandis toimetamas, vähemalt eelmine nädal käis veel ja tegi kaarte neetimise proovi ära. Praeguse külmaga pole meie laevatelgis küll midagi teha peale vaatamise ja rõõmustamise, et ikka ikka asjad liiguvad ja laeval juba päris laeva välimus. Kõik shabloonid on seest välja tõstetud ja nagu piltidel näha, on laeva kuju juba täitsa nähtav ka ilma suurema kujutlusvõimeta :-)

Tegingi siis paar pilti nii laeva seest kui väljast, niipalju kui pimedas telgis mu mobiili sees olev fotokas teha kannatas...

Esialgsetel andmetel jätkub tõsine ehitustöö jälle aprilli keskelt või lõpust, oleneb natuke ka, et kuidas ilm lubab. Ja vette peaks laev suure mürtsu ja pidustusega lastama 6. juunil 2010.
Enne seda tuleb veel kaaared sisse kõik painutada, tugevdada, pardaplangud sisse ja välja ja peale ja veel palju nipet-näpet töid. Samuti tuleb teha tõrvamistalgud, kus kõik huvilised peaks saama oma panuse anda ja oma ninad ja sabad tõrvaseks teha ;-)
Kõigile minupoolt ilusat jõulaega ja aasta äravahetamist!








No comments:

Post a Comment